mandag 18. august 2014

Min start på dagen - iskaffe

Da var sommerferien over og det er på tide å komme seg tilbake til hverdag og rutiner. Det har vært en helt nydelig sommer, og vi har opplevd masse, men det skal på en måte bli litt deilig å komme tilbake til hverdagen igjen også. Og ikke minst tilbake til et bedre kosthold! Er jo litt svak for både iskrem, kald øl, og grillmat - alt det gode som følger med sommer og sol med andre ord. Og kose seg må man! Men ikke to måneder i strekk kanskje? Kremt... Gikk på en smell der ja.

Litt uvant er det jo i starten å skulle stå opp tidlig igjen, så en liten piff må til for at jeg skal komme i gang. Jeg elsker frokost, men matlysten kommer ikke før litt senere, så jeg må ha noe litt enkelt og oppkvikkende å starte dagen med som holder meg gående et par timer før matlysten melder sin ankomst. Iskaffe har blitt den nye "dilla" ;)

Kaldt og oppkvikkende
Jeg fyller et stort glass halvfullt med isbiter og heller over en espresso eller en halv kopp litt sterk kaffe. Deretter shaker jeg hasselnøttmelk (det er det samme hva slags melk man bruker) sammen med et par scoops proteinpulver og heller over kaffe og isbiter. Jeg foretrekker dette proteinpulveret med vaniljesmak. Proteinpulver er ingen nødvendighet, men det metter litt mer enn bare melk og kaffe alene.

Iskaffen er testet og godkjent av min lillesøster, så da tenkte jeg det var greit å dele den med dere også ;)

I ettermiddag skal jeg ut i skogen og plukke tyttebær så vi får noen glass med tyttebærsyltetøy til høsten. Har flere glass med blåbærsyltetøy og ripsgele stående i et lite kjøleskap i gangen, det er så deilig å ha sånt på lur utover høsten og vinteren. Gleder meg til å fylle opp med både tyttebær og rognebær utover :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar