onsdag 21. mai 2014

Kokos- og ananasmuffins

Dette er uten tvil min nye favorittoppskrift på muffins. Helt nydelige, og smaker faktisk ikke sunt i det hele tatt, søte som de er ;) *hihi* De smaker tydelig av både kokos og ananas, og det er jo bare en drømmekombinasjon! Deilige, sommerlige smaker.


2 egg, 2 eggehviter, 100g hakket ananas, 2 toppede ss kokosmel, 1 ts fiberhusk, 2 ts sukrin, litt ananasjuice

Bland sammen alle ingrediensene bortsett fra de 2 eggehvitene. De skal stivpiskes og vendes forsiktig inn til slutt. Helles i muffinsformer og stekes på 170 grader i ca 15 minutter.

Vet du hva som er helt fantastisk? Hver muffins inneholder bare 40 kalorier! Så dette er virkelig noe som kan nytes fullt ut :)


Mine hadde riktignok litt flere kalorier, for jeg lagde topping av de 2 eggeplommene jeg hadde til overs. Kokte de opp på svak varme sammen med litt ananasjuice og litt sukrinmelis og blandet inn mager kremost når det var avkjølt. Syrlig og søt smak av ananas :) 

2 kommentarer:

  1. Lappene var dødsgode og jeg gleder meg til disse! Stilig! Hilsen Hårek

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) koselig med tilbakemelding!

    SvarSlett