mandag 17. februar 2014

Solskinn og chai-smoothie :)

Det har vært sol i dag! Dog bare i 10 korte minutter, men likevel. Jeg ble så glad! Kan ikke huske sist det var sol, det har jo bare vært grått og trist og surt og vått.. Jeg synes det er kjempekoselig med snø, men ikke når det blir slikt "slapsevær" som det har vært i det siste. Men nå håper jeg (bank i bordet) at det begynner å gå mot vår igjen. Er så klar for at det skal begynne å bli litt lysere og varmere igjen.

Jeg har jo sagt at jeg skulle legge ut oppskriften på chai-smoothie, så her kommer den :) Det du trenger er:

1,5 dl mandelmelk, 1,5 dl kokosmelk, 1 banan, 1 neve isbiter, 1 ts chai-krydderblanding (oppskrift her), 2 ss lecithin, 1 ss ekte lønnesirup

Fremgangsmåten her er virkelig enkel, ikke noe hokus pokus i det hele tatt. Putt alt i en blender og kjør på full guffe til den har blitt helt jevn. Smak gjerne til med mengden krydder så den ikke blir for sterk.
Dette er en sunn og god smoothie som jeg er skikkelig hektet på om dagen. I dag ble dette frokost sammen med et par små biter hjemmelaget sjokoladesnacks (også veldig sunn og god).
Jeg liker godt å starte dagen med en smoothie eller liknende. Dersom jeg har en smoothie-frokost tar jeg nesten alltid oppi et par spiseskjeer lecithin. Lecithin er et fettstoff som er med på å bygge opp cellene i kroppen, spesielt i hjernen, hjertet, leveren, og nyrene. I tillegg øker lecitin opptaket av andre næringsstoffer. Det har ingen spesiell smak, men gjør at smoothiene blir litt tykkere. Jeg kjøper lecithin fra Supernature her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar