mandag 24. februar 2014

Frokostmuffins på 1-2-3

Ny uke nye muligheter! Og det trenger jeg virkelig nå, etter en skikkelig usunn helg med altfor mye usunn mat. Sånn går det når det har vært barnebursdag og det er igjen nok kakerester til å leve på i en uke - minst! Også så godt det var! Ojojoj.. Jeg har hatt litt dårlig samvittighet siden jeg har skeiet litt ut, men nå er det tilbake til strenge rutiner igjen. Det hadde vært mye enklere om ikke den ubeskrivelig saftige mørke sjokoladekaken fortsatt lå på spiskammerset og ropte på meg, men jeg velger å ignorere den - og alle de andre kakene. Men når sant må sies så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor jeg er så fristet, for når jeg har spist litt kake i helgen har jeg bare blitt skikkelig kvalm og slapp etterpå - selv om ikke det har vært noen overveldende mengder jeg har puttet i meg. Men jeg har vært veldig streng med meg selv i det siste og det er lenge siden jeg har spist noe som helst som har inneholdt hvitt raffinert sukker, så det er vel kroppen som fikk litt sjokk sikkert. Men jeg synes det er lov å unne seg noe ekstra godt og usunt en gang i blandt, bare det ikke blir for ofte. Så i dag er det tilbake til å spise sunt og i gang med treningen igjen. Jeg har blitt helt hektet på pilates i det siste! Fantastisk deilig trening som gir masse energi :) Og ikke minst en treningsform jeg faktisk liker - for der kan jeg faktisk være veldig sær ;)

Men uansett!
Oppskriften jeg tenkte å dele er min 1-2-3 frokostmuffins som jeg startet dagen i dag med :) Det tar bokstavelig talt 2 minutter å lage, og det smaker kjempegodt samtidig som det er veldig mettende og har få kalorier. Og det holder deg mett veldig lenge også.


Det du trenger er 1 egg, ca 0,5 dl havregryn, noen frosne bær, 5-8 dråper stevia


1. Pisk sammen egg, havregryn, og stevia i et helt vanlig kaffekrus. Putt de frosne bærene litt ned i røren. Jeg synes noen bær i denne muffinsen er et must, for den blir ganske kompakt og da er det fint med litt fyll i midten :)

2. Sett den i mikroovnen og kjør på full guffe i 1 minutt. Følg med, for den kan flyte over. Ta den ut og kjenn på toppen. Er den fortsatt veldig bløt setter du den inn i noen sekunder sekunder ekstra (start med 15 og sjekk den igjen).

3. Velt den over på en tallerken og bon appetit :)


God frokost!
Nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar