onsdag 29. januar 2014

iHerb-dilla

Alle kan nok være enig i at helsekost er sunt, men dessverre er prisene på helsekost i Norge skrekkelig høye. Har alltid ønsket å handle mye, men på grunn av de avskrekkende prisene har jeg ikke klart å anskaffe på langt nær hva jeg har ønsket. Men så hørte jeg om iHerb, en helt super helsekostbutikk på nett! Vet det er mange som benytter seg av denne siden da både priser og fraktkostnader er svært lave. Jeg har fylt opp er par hyller på spiskammerset med varer herfra, og også et par skuffer på badet - for de har virkelig mange herlige skjønnhetsprodukter også. Til en brøkdel av prisen av hva de samme merkene selges for her hjemme! *elsk*

Et par ting kan være greit å merke seg hvis du skal legge inn en bestilling:

- Hva frakt angår er det beste (og også det billigste) alternativet Global Priority Mail. Det kan ta litt lenger tid før pakken kommer frem, men du slipper en overraskende regning fra DHL i ettertid - been there done that.. Ingen hyggelig overraskelse!

- Legg heller inn flere bestillinger på under 200 kr enn én stor, så slipper du å betale for fortolling av varene dine. Pass også på vekten, for hvis pakken blir for tung må du velge en fraktmetode som er hele 4 ganger så dyr

- På siden "freebies" kan du legge til gratis vareprøver i handlekurven din *glis* (én gratis vare pr bestilling)

- Hvis du bruker rabattkoden HWC093  får du 5$ rabatt på din første bestilling

Da er det bare å klikke seg inn på www.iherb.com og gå bananas ;)

Her er noen av mine iHerb favoritter:




Ekstra Virgin Coconut Oil fra Source Naturals. En herlig olje som kan brukes til alt, selv steking ved høye temperaturer, uten at den blir ødelagt. Kan også brukes i smoothier eller som en sunnere erstatning for smør. Ikke klissete, så er helt nydelig å bruke på hud og i hår. Et utrolig allsidig, deilig produkt. Også lukter det himmelsk!
Kan kjøpes her








Organic Coconut Palm Suger - eller kokosblomstsukker på godt norsk. En helt super naturlig erstatning for sukker. Lav GI, og så mye som 16 livsviktige aminosyrer. Den inneholder også bl.a. magnesium, sink, og kalsium. Har en nydelig, fyldig smak - litt som vanlig brunt sukker på det området.
Kan kjøpes her









St.Dalfour Organic Strawberry Tea. Velsmakende sort te med smak av jordbær. Jeg bruker denne til brygging av kombucha-te, men den er kjempegod å drikke bare som den er også.
Kan kjøpes her








Organisk rå honning. Helt ubehandlet honning, proppfull av enzymer, vitaminer, mineraler og antioksidanter. Super mot forkjølelse!
Kan kjøpes her







Gelatinpulver. Det ikke mange tenker over er at ren gelatin faktisk er en helt super kilde til protein. Det tas enkelt opp i kroppen, fordøyes lett, har lite kalorier, og smaker så godt som ingenting. Et allsidig produkt som jeg har blitt veldig positivt overrasket over. Jeg prøver å få i meg et par skjeer daglig, og spesielt de dagene jeg trener. Dette er virkelig supermat på sitt beste :)
Kan kjøpes her



Dessert Essence Vanilla Chai Hand & Body Lotion. En av mine favoritter innen kroppspleie! Veldig lett og silkemyk i konsistensen, og trekker helt inn i huden (haaater kremer så legger fra seg et fett, klissent belegg på huden etter påføring). Inneholder aloe vera, sort te, shea smør, og jojoba olje. Denne dufter deilig av vanilje og krydret chai te, men dette merket har mange andre varianter som også er helt herlige. Anbefales på det varmeste!
Kan kjøpes her


Dette er bare noen av mine storfavoritter, skulle jeg lagt ut alt hadde jeg aldri blitt ferdig med å skrive, og det hadde bare blitt rotete og uoversiktelig. Men dette er de produktene jeg i hovedsak ikke klarer meg uten.

Nå er det leggetid, for jeg skal tidlig opp for å rekke flyet til Bergen i morgen! *glede seg*
Nattinatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar